School

Zorgeloos naar School met een Chronische Aandoening

Hiervoor verwijzen we je graag naar de website van Zorgeloos naar School (klik hier):

“Ooit begonnen als lobby om kinderen met diabetes zorgeloos naar school te laten gaan. Daarna in 2016 overgegaan in de Stichting Zorgeloos met Diabetes naar School. Tenslotte uitgegroeid tot Stichting Zorgeloos naar School. Wij zetten ons in voor alle leerlingen met een chronisch somatische aandoening in het regulier basis- en voortgezet onderwijs. ” Lydia Braakman

EDS-Fonds heeft een heel erg leuk gesprek gehad hierover medio 2019 en dankzij Lydia Braakman, die zich hiervoor heeft ingezet (met een aantal vrijwilligers), is er iets heel moois ontstaan dat kinderen van de basisschool en het voortgezet onderwijs helpt bij de obstakels die er kunnen zijn wanneer je een chronische aandoening hebt.

Together slaat op samen:

Samen zijn we sterker,

samen bereiken we meer,

samen voelen wij ons niet alleen

en samen kijkt er niemand op ons neer.

Mede namens het hele EDS-Fonds bedank ik hen die hiervoor gezorgd hebben!!!

EDS-Fonds had al wel het document Voorlichting en de Brief voor docenten/leraren die van toepassing zijn bij EDS/HSD: